Sunday, June 15, 2014

نه نمک بخور و نه نمک دان را بشکن!



اهای مردم شریف و خوب که خود را اینفدر دانا و توانا میگری پس چرا باز هم کار های نادانی را انجام میدهی؟؟ تو کسی هستی که مردم بامیان را بد و بیسواد می گویی پس چرا خودت کار های بیسوادی انجام میدهی؟ پس فرق بین تو مردم بیسواد بامیان چه شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من ملت را می شناسم که آمده در بامیان خرچ خود و فامیل خود را از بامیان حاصل می کند و پیش قوم و اقارب خود، خود را از جمله کلاس های بلند حساب می کند و در بامیان مثل مذدور ها کار میکند بازهم بامیان مردم اش بی سواد است!
وقتی می گویی مردم بیسواد هیچ چیز را نمی فهمد در منطقه تو چقدر مردم باسواد است اگر منطقه تو خیلی پیشرفته است پس در بامیان چه کار آمدی؟
 چرا در منطقه خود کار نمی کنی؟
عزیزدل برادر منطقه تو هنوز برابر بامیان نشده به خاطریکه منطقه توهنوز تو را قبول ندارد توی که خود را از او منطقه میگری و افتخار میکنی.
شنیده ام که در منطقه تو دخترا انگشت شمار است که حق آزاد زیستن را دارد و فامیل آنها از جای یاد گرفته که برای آنها حق آزاد زیستن را داده اند همین نفر های است که مناطق مثل بامیان را دیده .
در بامیان من! دختر های شان با همت و عزم  راسخ می تواند با خیلی مردها مبارزه کرد و با آواز بلند می گوئید ای مرد او طرف شو از سر راه من اگر نه با بایسکل خود میزنم، اما در منطقه تو دختری که کمی به سن بلوغ رسید آزادی آنها را می فروشند به دالر، استرلیا و اورپا.
یک ضرب المثال است که می گوئید جنگل تر و خشک دارد. من هم قبول دارم که بعضی مردم ما هم خیلی منطق کم دارد اما نباید به خاطری یک نفر تمام را از یک دید بینی.
بامیان اگر بد است اگر بامیان مردمش بیسواد است هنوز آنقدر هم برای غریب مثل تو رحم دارد و تو را مثل یک مادر مهربان در آغوش خود جا داده و صمیمانه نوازش میکند.قدر این را بدان که روز خواهی پیشمان شد.

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | Best Buy Printable Coupons